“Heavy Metal Honey” by Vajiko Chachkhiani – Bundeskunsthalle Bonn, Germany

The Han Nefkens Foundation has produced the new film entitled, “Heavy Metal Honey” by Vajiko Chachkhiani. The film will be launched at Chachkhiani’s solo exhibition (with the same title) which will take place from 29th July to 6th October 2018 at the

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

 

 

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

.

The idea behind the film was inspired by a real event in which a friend witnessed a mistress’ (mother’s) outspoken flow of consciousness during the distress in the course of her death. The film is about the psychic demands that are produced whilst dying, when the human psyche is free from intellectual restrictions, beyond any good or bad, kindness or evilness.

The film is an attempt to shape a dramaturgical narration by translating the flow of pure consciousness into structured sequences, and tries to communicate the deeper psychological connections within a family’s structure shaping the individual realities or imaginations they dwell in.

As Susan Kleine writes, “Vajiko Chachkhiani is a (story-) teller. And a very sensitive observer. His works touch us in a way that is hard to define – maybe because they concern us directly and subtly hint to something or bring something to the fore that lies within us, that also touches us emotionally and psychologically. »

Hilde Teerlinck

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

 

VAJIKO CHACHKHIANI: HEAVY METAL HONEY

La Fundación Han Nefkens ha producido la nueva película titulada « Heavy Metal Honey » de Vajiko Chachkhiani. La película se lanzará en la exposición individual de Chachkhiani (con el mismo título) que tendrá lugar del 29 de julio al 6 de octubre de 2018 en la Bundeskunsthalle Bonn, Alemania.

La idea detrás de la película se inspiró en un evento real en el que un amigo presenció el flujo de conciencia de una amante (madre) durante la angustia en el transcurso de su muerte. La película trata de las demandas psíquicas que se producen mientras mueren, cuando la psique humana está libre de restricciones intelectuales, más allá de cualquier bondad o maldad, buena o mala.

La película es un intento de dar forma a una narración dramatúrgica traduciendo el flujo de la conciencia pura en secuencias estructuradas, e intenta comunicar las conexiones psicológicas más profundas dentro de la estructura de una familia que configura las realidades o imaginaciones individuales en las que habitan.

Como escribe Susan Kleine, « Vajiko Chachkhiani es un contador (de historias). Y un observador muy sensible. Sus obras nos tocan de una manera que es difícil de definir, tal vez porque nos conciernen directa y sutilmente insinúan algo o ponen de relieve algo que está dentro de nosotros, que también nos afecta emocional y psicológicamente « .

Hilde Teerlinck

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial